Werkwijze van bestelling tot levering

  • Stuur uw bestelling via mail naar order@tensio.be . Vermeld hierbij ook de gewenste leverdatum en het leeggoed dat klaarstaat voor afhaling. Indien er geen datum staat, rekenen wij standaard max. 5 werkdagen als leveringstermijn.  Dit kan ingekort worden in functie van onze planning.
  • U ontvangt een mail van onze administratie met bevestiging van uw bestelling met de leverdatum zoals u gevraagd heeft of zoals overeengekomen bij een afwijkende leverdatum.
  • Een dag vóór levering wordt uw zending met bestemming België, Nederland en het noorden van Frankrijk bij Tensio opgehaald door onze transporteur.
  • Enkele dagen vóór levering wordt uw zending met bestemming Centraal- en Zuid-Frankrijk en Duitsland bij Tensio opgehaald door onze transporteur.  Reken hier standaard op 4 dagen tussen ophaling en levering.
  • Op de bevestigde leverdatum meldt onze transporteur zich bij u aan en lost hij uw zending.
  • In de mate van het mogelijke neemt onze transporteur het aangevraagde leeggoed retour.

Welke verpakkingen zijn er en hoe worden ze ingepakt?




​Hoe verloopt een terugname van leeggoed?

  • Alleen lege verpakkingen van Tensio met een inhoud van 20l of meer die een vloeistof hebben bevat kunnen retour worden gezonden.
  • Ongereinigde lege verpakkingen moeten gesloten (cans moeten een dop hebben) en voorzien zijn van dezelfde gevaaretiketten.
  • Lege verpakkingen waarvan de gevaaretiketten ontbreken of onduidelijk zijn dienen
    • goed met water te worden gespoeld
    • afgesloten zonder etiket ter retourname worden aangeboden
  • De verpakkingen moeten gestapeld worden volgens onderstaande instructies
    • bussen 20l: 3 lagen van 12 (4x3) gewikkeld op een europallet of in een lekbak
    • vaten 200l: 2 vaten gewikkeld op een europallet of in een lekbak
  • Op de bodem van de lekbakken mag geen water en/of product staan.
Kijk onze Instructievideo!

-----------------------------------------------------------------

Aanwijzingen voor het invullen van het retournameformulier: 
  • Algemene Informatie: Hierin is onder meer het adres terug te vinden waar het leeggoed werd opgehaald. Deze informatie wordt automatisch gegenereerd vanuit het systeem. Ook is er plaats voorzien om dit document af te tekenen. Zowel door de chauffeur als door de afzender
  • Verpakking: Hierbij wordt door de klant voor elk type verpakking aangegeven over hoeveel stuks het gaat. Dit wordt door de transporteur gecontroleerd.
  • Reden niet ophalen: Indien het vooraf gevraagde op te halen leeggoed om een of andere reden niet werd meegenomen, kan dit hier genoteerd worden. De reden van niet ophalen wordt steeds voorzien van een handtekening. Dit van zowel de klant als van de transporteur.
  • Indien het leeggoed niet werd meegenomen en hiervoor een reden werd genoteerd op het Vervoersdocument – Teruggenomen verpakking, gelieve ons een kopie van dit document te bezorgen via accountancy@tensio.be. Dan zijn we hiervan op de hoogte en kan verder bekeken worden hoe dit alsnog kan opgehaald worden.


Hoe verloopt een terugname van volgoed?

  • Stuur een mail naar info@tensio.be met de melding welke producten in welke verpakking u wenst te retourneren.  Vermeld hierbij ook de lotnummers van de producten en de reden van retour.
  • Bespreek de wens tot retournering ook zeker met uw Tensio contactpersoon.
    • Indien de houdbaarheidsdatum nog niet vervallen is, kan dit teruggenomen worden bij een volgende produktlevering.  Er worden kosten aangerekend wanneer echter een apart transport dient ingeboekt te worden.
    • Indien de houdbaarheidsdatum vervallen is, zullen er vernietigingskosten aangerekend worden.  Deze vragen wij op en worden u ter goedkeuring meegedeeld vóór bevestiging van ophaling.
    • Het volgoed dient zich nog in nette staat te bevinden, voorzien van de originele labels.
  • Bij akkoord ontvangt u een mail van onze administratie met de datum van retourname en het retourdocument in bijlage.
  • U bevestigt het retourdocument op de europallet of lekbak alvorens mee te geven met de chauffeur.
  • De verpakkingen moeten gesloten (cans moeten een dop hebben) en voorzien zijn van de gevaaretiketten.
  • De verpakkingen moeten gestapeld worden volgens onderstaande instructies:
    • bussen 20l: 3 lagen van 12 (4x3) gewikkeld op een europallet of in een lekbak
    • vaten 200l: 2 vaten gewikkeld op een europallet of in een lekbak

Hoe vraag ik een technische interventie aan?

  • Stuur uw aanvraag via mail naar info@tensio.be.
  • Beschrijf zo gedetailleerd mogelijk het probleem, eventueel met foto’s er bij. Vermeld hierbij ook de datum waarop de interventie kan plaatsvinden rekeninghoudend met uw productieplanning en de contactpersoon ter plaatse.
  • U wordt van Tensio uit bericht via mail of telefoon wanneer onze technieker ter plaatse komt.
  • Onze technieker biedt zich op de afgesproken dag aan, voert zijn werk uit en overloopt nadien met uw contactpersoon wat hij heeft gedaan.
  • Onze technieker maakt een werkbon die u ondertekent voor akkoord.  U ontvangt een dubbeltje van de werkbon.
  • U ontvangt een factuur voor de geleverde werken indien het te factureren is.

Hoe gebeurt de aanvraag en de verzending van een demotoestel?

  • Stuur uw aanvraag via mail naar info@tensio.be . U kunt uw vraag ook richten aan uw toegewezen buitendienstmedewerker.
  • U ontvangt een bevestigingsmail van onze administratie met een offerte in bijlage voor het gevraagde toestel.
  • Idealiter wordt het gebruiksklare toestel samen met een productbestelling geleverd, tenzij anders vermeld of overeengekomen. Indien de verzenddatum nog niet gekend is, ontvangt u nog een mail van zodra dit wel het geval is.
  • Onze administratie stuurt u een bruikleenovereenkomst die u getekend voor akkoord dient terug te sturen bij ontvangst van het toestel.
  • Op de bevestigde leverdatum meldt onze transporteur zich bij u aan en lost hij het materiaal.  Kleinere toestellen kunnen eveneens geleverd worden door onze technische dienst of door onze buitendienstmedewerker indien hun planning dit toelaat.

Hoe verloopt de terugname van een demotoestel?

  • Na een afgesproken testperiode, zenden wij u per mail de retourbon om de retourname van het toestel te regelen.
  • Wij vragen u om het toestel klaar te maken voor transport:
    • u zorgt dat het toestel volledig gespoeld is
    • u kijkt na dat alle eerder geleverde accessoires erbij zitten
    • u kleeft de retourbon op het toestel
    • u zet het toestel op europallet en wikkelt het geheel opnieuw in
  • Idealiter wordt het toestel teruggenomen op het moment dat er een levering is van chemische producten, tenzij anders vermeld of overeengekomen. Indien de verzenddatum nog niet gekend is, ontvangt u nog een mail van zodra dit wel het geval is.
  • Op de bevestigde leverdatum meldt onze transporteur zich bij u aan en laadt hij het toestel op. Kleinere toestellen kunnen eveneens meegenomen worden door onze technische dienst of door de buitendienstmedewerker indien hun planning dit toelaat.

Schrijf u in op onze nieuwsbrief

Ontvang gratis onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte!